16 jun 2012

Sillón de orejas #232

Hoy en Babelia, un crítico en apuros a propósito de las consecuencias de las extrañas técnicas de marketing promocional de ciertas editoriales.


Today in Babelia, a reviewer in trouble due to the consequences of certain book publishers' weird promotional techniques.

7 comentarios:

  1. He leído el articulo y todavía me estoy descojonando, vaya cuadro si la mujer le pillo esposado a la lampara y durmiendo a su lado. Ademas que hasta le deseo buenas noches al objeto y todo.jajaja.Tu ilustración le hace justicia; menudo careto se le quedó al pobre Manuel, no imagino el de su mujer y lo que pasaría por su cabecita. je je je

    ResponderEliminar
  2. Para los que el sábado estábamos alejados de la actualidad, nos haría falta alguna cita del artículo que nos oriente, como en el post del sugerente sillón de orejas nº232, porque yo no veo a un crítico sino a un ladrón que se ha escapado de su captor...

    Aunque sea bastante off topic, Max ¿tienes algo que ver con un libro titulado Gallifoscan que se pone a la venta a finales de mes?

    ResponderEliminar
  3. Jo tinc una pregunta Max. Com s'entra al món professional del còmic? XD Ja li ho he preguntat al Pau (Jiménez Bravo) i m'ha dit que una bona manera és l'escola Joso. Li he contestat que si em podia igualment donar alguna noció a part d'això de l'escola, de com entrar al món professional(estic esperant la seva resposta) Si em pots donar algun consell tu també t'estaria molt agraït.

    Moltes gràcies!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Extremo 91, t'escriuré amb calma sobre això al llarg d'aquesta setmana.

      Eliminar
    2. S'entra al món professional del cómic pel fet de publicar. Així de simple i així de complicat. Però abans cal saber què vols fer, quin tipus de còmic, i cal arribar a dibuixar i/o escriure històries prou interessants, i per aprendre no hi ha altra manera que llegir molt i fixar-se com ho fan els autors que ens agraden. I provar d'emular-los. És pot fer sol però sempre és millor juntar-se amb altra gent amb la mateixa inquietud i fer fanzines, en paper o a la web. Anar a una escola, com la Joso, el que fa és, sens dubte, accelerar el procés d'aprenentatge, fer-lo intensiu. Però la majoria dels autors professionals no hem anat mai a cap escola de còmic. Alguns hem estudiat Belles Arts, o Il.lustració, i algunes coses et serveixen, però no es lo mateix. S'ha de treballar molt, anar fent i anar provant, i quan per fí pensis que tens una bona història, començar a moure't per les editorials i veure què passa. Imprescindible estar en contacte amb altres autors o aspirants a autor, fer còrrer la informació, els descobriments, discutir, animar-se mutuament...

      Eliminar
  4. Rubén, tienes razón, intentaré a partir de ahora contextualizar un poco la imagen cuando sea preciso, o bien poner el link al artículo en la web de El País.
    Por otro lado, este libro del que hablas (que tendrá también edición en castellano: "El Galloscuro") es un cuento de Joles Sennell, que he ilustrado y que editará en breve Oxford, en su colección "El árbol de la lectura".

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Interesante... pon algo, la portada o así de este trabajo.

      Eliminar